ECU

モータースポーツにおける過酷な条件下での使用に耐えうるエンジンマネジメントシステムの構築。
MBEシステムはこの分野を牽引します。

Engine Management Injection System ECU

The construction of the engine management system can withstand the use under harsh conditions in motor sport.
MBE system will lead this field.

ARTとMBE
ARTでは基本的にウェーバーアルファエンジンマネージメントシステムのスペシャリストとして特記すべきノウハウを有しております。
10年ほど前からARTのサービスとしては扱いがありました。
多くはケーターハム、ジネッタに使用されてきたからです。

近年キャブレター車も消えゆく中、ケーターハムKレーシング、KのR500等にも多く使用されていました。
よって当社では専用のツール、MBE指定ツールを入手、メーカーの教育を受け対応出来るよう準備致しました。
MBEでお困りの方、新規フルコンでMBEを使用されたい方はこの機会に是非お問い合わせください。

現在ARTではALPHAだけでなくMBE, OMEX, LINK,MOTECなどを整備出来ます。
※ケーターハムにてパスワードロックのかかっている場合には、データーの総作り直しが必要になります。

この場合にはデーター調整やトラブルシュートではなくフルマップを制作する事になる場合もございます。
この場合には相応の費用機器使用料、マップ制作費などがかかります。

※2008年以降のケーターハムカーズの新車の車輌に装着されているMBEについては現在チューニングに関わる作業は行っておりません。
 行う場合にはECUの買い直しが必要になります。

We have expertise in ART and ART
MBE basically as a specialist in weveralfaenginmanagementsystem notable.
From about 10 years ago, as a service of the ART treatment.
It is from the caterham and ginetta has been used a lot.

Carburetor cars disappearing in recent years in the R500 caterham K racing, K, etc. many were used.
Prepared by in our get MBE given tools, special tools, making education meet.
How to help with the MBE, who wanted to use the MBE in new he take this opportunity to contact us.

Currently in ART as well as ALPHA, MBE, OMEX, LINK, MOTEC can be maintained.
* If password lock at caterham on the total making repair data becomes necessary.

To produce the full map and data adjustment and trouble shooting in this case is not to be.
Accordingly in this case cost equipment rentals, map production costs;
We do not currently tuning work on the MBE
* since 2008 caterham cars new cars vehicle that seated. If you do need to buy back ECU.


MBE エムビーイーシステム エンジンマネージメントシステムの紹介
Introduction of MBE Mb System Engine Management System

1987年に設立されたエンジンの統合制御及びパワートレイン制御を行う製品のメーカーです。
設計・開発及びシステムでは世界の自動車、航空、海洋産業をリードしています。

Established in 1987, it is a manufacturer of products that perform integrated control and power train control of engines.
In design, development and systems, we lead the world automobile, aeronautical and marine industries.

MBE の専門家チームの電子ソフトウェアと制御エンジニアはシンプルでコスト効率も高く、高度に複雑かつ詳細な領域においてもお客様のニーズに対応します。
競争の激しい開発と生産コストの狭間でクライアントの多くは通貨を優先、最も厳格な基準を満たすように設計、ターンキーのシステム-経験-助言とあらゆる段階 でのコンサルティング-デザインの革新、アプローチを実行しています。

The MBE team of experts’ electronic software and control engineers are simple and cost effective, and meet the needs of customers even in highly complex and detailed areas.
In the competition between intense development and production costs, many of the clients prioritize the currency, designed to meet the most stringent standards, turnkey system – experience – advice and consultation at every stage – design innovation, approach executed doing.

   

モータースポーツ
MBEシステム設計とモータースポーツに要求されるフィールドで使用するためのエンジン管理システムを製造しています。
信頼性のある商品は規模にかかわらず生産出来るため、MBE モータースポーツの商品は多くの少量自動車メーカーにもOEMで採用されています。
OBD2、広帯域ラムダ エガス、変数のクワッド カム位相直接噴射燃料圧力コントロールを含む顧客要件の広い範囲を満たすよう設計することができます。
競争力のある、開発コストの低い単位生産コストで、軽量・超高速のコンパクトなサイズに凝縮しています。

Motor sports
It manufactures engine management systems for use in the field required for motor sports and motor sports MBE system design.
Reliability of products regardless of size, can be produced for the MBE Motorsports products are small amounts of many auto makers OEM uses.
You can be designed to meet a wide range of customer requirements including the Quad cam phase OBD2, wide band lambda Egas, variable direct
injection fuel pressure control.
In the unit production cost competitive, low-cost development, is condensed in a compact lightweight and super fast.


現在までのOEM 開発協力法人 / Until the current OEM development cooperation Corporation
Adam Opel (D) Ariel Motor Co (UK) Caterham (UK) Caudwell Marine (ZA) Cosworth (UK) Farbio (UK) Honda Motor Europe (D) Honda of UK Manufacturing (UK) Integral Powertrain (UK) GM (UK)Gibbs (UK/USA) Idiada Applus (E) Mahle Powertrain (UK) Mahle Powertrain (USA) Mitsubishi Motors (UK) Nissan Motorsport (UK) Noble Automotive (UK) Radical Automotive (UK) S&S (USA) Sikorsky Aircraft Spyker Automobielen (NL) TVR (UK) Toyota Motorsport (D) Victory Motorcycles (USA) University College London (UK) University of Coventry (UK)

TVR-レース エンジンの誕生の道
有名なTVR ワンメイクレースエンジン 新規開発プロジェクトでは多くの用件を満たしつつ75度 V型 8気筒フラット平面クランク エンジン開発に関わり、NOX低減可変カム位相制御の受動的 EGRを活用し、世界初の新型TVR V8エンジン1年未満で終わらせています。

TVR-Race Engine
Road race engine involved 75-degree V-type 8-cylinder flat plane crank engine development meets the requirements of many famous TVR one-
design racing engine new development projects, and take advantage of a passive EGR on NOX reduction variable cam phase control Less than one
year new TVR V8 engine of the world’s first finish.


当初達成不可能だった目標を柔軟で肯定的なアプローチによりクリア
4.2 リットル V8 4.5 リットルに改善の操縦性と増加のトルクとパワーのレース車構成に再設計されました。
同様にMBE モータースポーツの商品は、システムを構築するときに使用するMBE テストエンジンの要件のすべてを満たすために電子ハードウェアコンポーネントを構築すること。迅速な開発シナリオはこの手法でこれまでより、安くより柔軟な方法で伝統的な アプ ローチが可能となります。
同様にアプリケーションソフトウェア制御モジュールも、同じ方法でアセンブルしています。

Goal initially was not achieved by flexibility and positive approach clear
4.2 liter V8 4.5 liter race car configuration for improved maneuverability and increased torque and power redesigned.
Meet all of the requirements of the MBE test engine to use when constructing a system similar to MBE Motorsports products, establishing electronic hardware components.

Rapid development scenarios in this method so far, cheaper than the traditional approach in a more flexible manner.
As well as application software control modules are assembled in the same way.

 


自動車用EMS(エンジン制御)商品構成

我々は主要な販売代理店において、MBE制御システムの燃料噴射と点火制御システムを販売しています。
バイクからノーマルエンジン、レースエンジンに御利用ください。

Automotive EMS (engine control) product mix we sell
MBE control system of fuel injection and ignition systems in the major distributors.
Please use normal engine, racing engine from a motorcycle.

 


SBD Motorsport

4気筒までのエンジン用
MBE9A4i ECU

MBE9A4i ECU はキャブレター車輌専用の点火制御専用コントロールユニットです。
配線の追加、既存の配線や一部センサーを利用することも出来ます。

SBD Motorsport
MBE9A4i ECU is a dedicated ignition control control unit for carburetor vehicles.
Additional wiring, existing wiring and some sensors can be used.


4気筒までのエンジン用

MBE9A4 ECU

MBE9A4、MBE992シリーズは通常の10倍の処理速度を保っています。
配線の追加、既存の配線や一部センサーを利用することも出来ます。

For engines up to 4 cylinders
The MBE9A4 and MBE992 series keep processing speed 10 times higher than usual.
Additional wiring, existing wiring and some sensors can be used.

 

8気筒までのエンジン用
MBE9A8 ECU
MBE9A4、MBE992シリーズは通常の10倍の処理速度を保っています。
配線の追加、既存の配線や一部センサーを利用することも出来ます。

For engines up to 8 cylinders
The MBE9A4 and MBE992 series keep processing speed 10 times higher than usual.
Additional wiring, existing wiring and some sensors can be used